آنچه در این مقاله خواهید خواند:

عایق الاستومری چیست؟
کاربرد عایق الاستومری
مزایای عایق کاری با عایق الاستومری 
توصیف برخی از مهم ترین مزایای عایق کاری با عایق الاستومری

  1. ارزیابی صرفه جویی در مصرف انرژی
  2. کنترل تقطیر به وسیله عایق الاستومری
  3. کنترل پروسه با عایق کاری
  4. ایمنی در برابر حریق
  5. کنترل میزان نویز و صدای اضافی با عایق کاری
  6. بهینه سازی فضا با عایق الاستومری
  7. خاصیت ذاتی کند کنندگی تبخیر

انواع عایق الاستومری

  1. عایق حرارتی برودتی و صوتی لوله ای
  2. عایق حرارتی برودتی رولی
  3. عایق حرارتی برودتی پنلی
  4. عایق صوتی رولی
  5. عایق صوتی پنلی

انواع برند عایق الاستومری

قیمت عایق الاستومری

نتیجه گیری

 

عایق الاستومری چیست؟

عایق الاستومری (عایق پتویی) نوع خاصى از عایق هاى ساخته شده از ترکیبات پلیمرى الاستومریک هستند که بر اساس خواص شیمیایى و مشخصه هاى فیزیکى در خلال روند تولید در دو نوع و گستره کاربرد اصلی عایق حرارتى- برودتى الاستومری و عایق صوتى الاستومری مورد استفاده قرار مى گیرند.

یک فوم الاستومری ماده ای است که خواص الاستیکی یا شبه لاستیکی از خود نشان دهد. از آنجا که انواع بسیار متنوعی از مواد الاستومریک وجود دارد، آگاهی در مورد نحوه ی کاربرد به منظور تشخیص بهترین ماده برای هر منظور خاص، نقشی حیاتی دارد.

 

 

کاربرد عایق الاستومری

عایق های الاستومری از مواد سلول بسته به شمار می آیند.فوم های سلول بسته از حفره های ریزی تشکیل شده اند که به طور کامل توسط دیواره های خود احاطه شده اند و بنابراین در تبادل هوا با سلول های دیگر نیستند از این رو دارای جذب آب کمتر و نفوذپذیری بخار آب کمتر از فوم های سلول باز هستند که این موارد از مهم ترین مزیت های فوم های سلول بسته به شمار می آیند.

عایق الاستومری سلول بسته یا همان عایق پتویی از زمان اختراعش در سال ۱۹۵۴ به شکلی موفقیت آمیز به عنوان عایق لوله مورد استفاده قرار گرفته است. عایق الاستومری در گستره وسیعی از اشکال به صورت عایق لوله ای الاستومری، عایق رولی الاستومری و …در ضخامت های مختلف وجود دارد.

عایق الاستومری رولی می تواند به سادگی برای پوشش اطراف انواع تجهیزات برش کاری شود، از لوله های معمولی گرفته تا چیلرهای صنعتی بزرگ. فوم الاستومری سلول بسته متنوعی وجود دارد. که دارای تمامی کدها و استانداردهای مورد نیاز، مقاوم در برابر حریق و ضد صدا بوده و استانداردهای عملکردی لازم برای گستره وسیعی از کاربردها را دارا می باشند. که شامل موارد زیر است:

  • لوله های سیستم تبرید، خطوط آب سرد و گرم و لوله های آب سرد چیلر
  • اجزای سیستم های تهویه مطبوع (HVAC)
  • سیستم های کانال کشی در فضاهای بسته یا باز
  • چیلرها
  • سیستم های مکانیکی در صنایع، صنایع داروسازی، صنایع دریایی و کشتی سازی و زیردریایی
  • تأسیسات خورشیدی و …

 

 

سازه پایدار الهیه به با افتخار اولین عایق الاستومری ایرانی تولید گروه صنعتی لینکران را به بازار ساختمان و صنعت ایران تقدیم میکند. عایق الاستومری لینکران قابل رقابت با بهترین برندهای تولید عایق الاستومری در سطح جهان، آماده تامین نیازهای عایق کاری پروژه های شما هم میهنان عزیز می باشد. عایق الاستومریک لینکران، در زمینه عایق حرارتی برودتی و همچنین عایق صوتی کاربرد دارند. عایق حرارتی برودتی الاستومری، به دو صورت رولی و لوله ای تولید می شوند. مورد بعدی عایق صفحه ای ( عایق پنلی ) است که بیشتر برای عایق صوتی در ساختمان و صنعت مورد استفاده قرار میگیرند.

 

مزایای عایق کاری با عایق الاستومری 

یک سیستم عایق الاستومری که به درستی  نصب شده باشد، دارای مزایای آنی و طولانی مدت است.

عایق الاستومری

 

عایق کاری حرارتی برودتی و صوتی ، علی الخصوص با عایق الاستومری از افراد، تجهیزات و سیستم های شما حفاظت کرده و هزینه ها را به میزان چشم گیری کاهش می دهد.

  • کاهش هزینه های انرژی
  • جلوگیری از تقطیر رطوبت
  • کاهش ظرفیت و اندازه تجهیزات مکانیکی
  • افزایش ضریب عملکرد
  • کاهش انتشار آلاینده ها
  • ایمنی و محافظت از افراد
  • عملکرد صوتی (کاهش میزان نویز)
  • حداکثر بازگشت سرمایه
  • ایجاد ظاهر بهتر
  • محافظت در برابر حریق
  • صرفه جویی در مصرف انرژی

 

طراحی و نصب دقیق و مناسب عایق حرارتی برودتی به سرعت نیاز به انرژی را کاهش می دهد. و سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. عایق الاستومری می تواند در لوله ها و سطوح گرم، اتلاف گرما را تا %۹۵ کاهش یابد. که متقابلا با کاهش اتلاف گرما، هزینه های انرژی به شدت کاهش پیدا میکند.

همچنین عایق الاستومری سبب حفاظت از محیط زیست می شود. مقادیر بسیار زیادی انرژی از شیرآلات و لوله های بدون عایق حرارتی و برودتی یا عایق معیوب تلف می شود.

به توصیف برخی از مهم ترین مزایای عایق کاری با عایق الاستومری که در بالا به آن ها اشاره نمودیم می پردازیم:

 

توصیف برخی از مهم ترین مزایای عایق کاری با عایق الاستومری

در این بخش به توصیف برخی از مزایای عایق کاری با عایق الاستومری که در بخش بالا به آن ها اشاره شد می پردازیم:

 

۱ – ارزیابی صرفه جویی در مصرف انرژی

یک ارزیابی انرژی در مورد مکان هایی که در آن ها عایق حرارتی برودتی می تواند صرفه جویی در مصرف و هزینه های انرژی را به دقت مستند سازی کند و پتانسیل صرفه جویی توسط یک عایق را محاسبه کند. عایق کاری یک راهکار سریع برای بازگشت سرمایه از طریق کاهش هزینه های انرژی است.

 

عایق الاستومری سازه پایدار

 

افزودن عایق الاستومری یا همان عایق رولی الاستومری می تواند به شکلی معنادار هزینه های مصرف انرژی را در بخش ساختمان های صنعتی و تجاری کاهش دهد. عایق کاری یک سرمایه گذاری کم خطر است زیرا صرفه جویی در مصرف انرژی و بازگشت سرمایه می تواند با دقت بالایی محاسبه شود. عایق الاستومری کاری یکی از فن آوری هایی است که بازگشت سرمایه از طریق آن بسیار قابل قبول تر از خرید بسیاری از تجهیزات یا نگهداری بدین منظور است. اگر سیستم عایق کاری به درستی نگهداری شود این صرفه جویی در کل عمر عایق ادامه خواهد داشت.

 

۲ -کنترل تقطیر به وسیله عایق الاستومری

عایق با کند کردن بسیار خوب بخار روند تقطیر را کنترل کرده و از خوردگی لوله های سرمایشی، کانال ها، چیلرها و کفشورهای بام جلوگیری می کند. به منظور حفظ دما بالای نقطه شبنم در دمای محیط بایستی ضخامت عایق الاستومری به اندازه مورد نیاز باشد. حفظ دمای سطحی بالاتر از نقطه شبنم سبب پیشگیری از صدمات ناشی از رطوبت به مصالح ساختمانی، پیشگیری از رشد قارچ و کپک و کاهش هزینه انرژی مصرفی چیلرها و تجهیزات تبرید می شود.

 

ضخامت های مختلف و دقیق عایق الاستومری

 

حال سوال اینجاست  که چگونه عایق الاستومری به کنترل تقطیر کمک می کند؟

زمانی که سیستم لوله کشی و تجهیزات در دمایی پایین تر از دمای محیط کار می کنند، رطوبت موجود در هوا در سطح یا داخل عایق یا روی سطح لوله سرد تقطیر یا منجمد می شود. مگر این که سیستم توسط ضخامت مناسب و کافی کند کننده های تقطیر محافظت شده باشد. اگر عایق مرطوب شود می تواند باعث خوردگی و بی اثر شدن عایق شود. مشخص کردن ضخامت کافی عایق الاستومری با یک سیستم کند کننده بخار موثر مهمترین مسأله در طراحی سیستمی است که تقطیر را در سطح و درون عایق الاستومری اجرا شده بر روی لوله های سرمایشی، چیلرها و زهکش های بام کنترل می کند. ضخامت کافی عایق الاستومری ( عایق پتویی ) بدین منظور مورد نیاز است تا دمای سطح عضو را بالاتر از حداکثر دمای ممکن نقطه شبنم حفظ کند تا از تقطیر بخار بر روی سطح جلوگیری کند. یک سیستم کند کننده بخار موثر به منظور محدود کردن انتقال رطوبت بین سطوح، اتصالات، درزها، بست ها و ساپورت ها مورد نیاز است. با کنترل تقطیر، طراح سیستم می تواند پتانسیل های زیر را کنترل کند:

  • کاهش نیاز سیستم به تعمیر و نگهداری و افزایش ضریب عملکرد
  • رشد کپک و مسایل بهداشتی ناشی از تقطیر آب
  • خوردگی لوله ها، شیرآلات و اتصالات ناشی از تجمع آب درون سیستم عایق کاری

 

۳ – کنترل پروسه با عایق کاری
  • حفظ دمای پروسه، بهینه سازی کیفیت محصولات و بهینه سازی ایمنی در حین کار
  • حفاظت از محیط زیست با کاهش انتشار آلودگی از طریق کاهش تولید گازهای گلخانه ای با عایق کاری مناسب و کارآمد. کاهش مصرف انرژی به معنی کاهش آلاینده ها است (ذرات آلاینده، SOX, NOX, CE, VOC، مونواکسید کربن، جیوه و …).
  • عایق کاری مصرف انرژی را کاهش می دهد. این بدان معنی است که سوخت فسیلی کمتری برای تولید همان میزان انرژی باید سوزانده شود. به طبع آن، ورود مقادیر گازهای آلاینده نظیر دی اکسید کربن و دی اکسید گوگرد به اتمسفر کاهش می یابد. از آنجا که دی اکسید کربن یکی از اصلی ترین گازهای گلخانه ای است نقش به سزایی در گرمایش زمین دارد، و دی اکسید گوگرد عامل اصلی بارش باران های اسیدی است، عایق کاری نقشی اساسی در حفاظت از محیط زیست ایفا می کند.

 

۴-ایمنی در برابر حریق

عایق ها در ترکیب با سایر مواد و مصالح در سیستم های ایمنی در برابر حریق کانال های هوا و سایر تأسیسات مکانیکی و الکتریکی کاربرد دارند.

عایق الاستومری

 

در بهینه سازی شکل ظاهری عایق الاستومری، پوشش عایق الاستومری بر روی کانال ها و لوله کشی های در معرض دید، ظاهر زیباتری به ساختمان می دهد.

 

۵ -کنترل میزان نویز و صدای اضافی با عایق کاری

یک سیستم عایق کاری خوب از راه های زیر به کاهش نویز و صدای اضافی کمک می کند:

  • جذب صدای منتشر شده
  • از بین بردن صدای اضافی تولید شده از تجهیزات در کاربردهای صنعتی
  • بهینه سازی محیط کار و روحیه کارکنان و ارتباط آنان; این یکی از مزایای سیستم عایق کاری با عایق الاستومری است. که حقیقتا نمی تواند با معیارهای مالی سنجیده شود، اما می دانیم که اتفاق می افتد. سر و صدای اضافی مشخصاً می تواند سلامتی و کارآیی افراد را کاهش دهد.  این در حالیست که عایق الاستومری می تواند میزان صدای محیط کار را در حد استاندارد حفظ کند. محیط های صنعتی می توانند فوق العاده پر سر و صدا باشند. اگر کنترل صدا به درستی انجام نشود این مسأله می تواند مشکلات اساسی برای سلامتی افراد ایجاد کند. بعلاوه، صدای تولید شده توسط تجهیزات، لوله ها، سیستم های تهویه مطبوع، تلفن ها، رادیوها و حتی مکالمات افراد یکی از دلایل اصلی نارضایتی افراد از محل کارشان است.

عایق الاستومری، میزان سر و صدای اضافی داخلی و خارجی را با جلوگیری از انتقال صدای خارج به داخل ساختمان و جذب صداهای موجود در داخل ساختمان کاهش می دهد.

 

چرا و چگونه از عایق الاستومری برای کنترل صدا استفاده می شود؟

تضعیف صدا، یا محدود سازی گسترش صدا از فضایی به فضای دیگر، نیازمند به کار گیری مواد و مصالح خاص و استاندارد عایق کاری به منظور محدود سازی و کاهش صدای تولید شده از منابع صدا و شکل دهی یک سد صوتی بین منبع صدا و محیط اطراف آن می باشد.

 

هدف از استفاده از مواد و مصالح کاهنده صدا

    • کاهش سطح صداهای آزار دهنده تولید شده توسط ماشین آلات، تجهیزات، خطوط لوله و …
    • کاهش سطح صدای کلی موجود در محیط
    • ایجاد محیط کاری بهتر
    • استاندارد سازی سطوح صدا بر اساس استانداردهای موجود مانند EPA, OSHA

 

عایق رولی الاستومری لینکران - سازه پایدار الهیه

۶-بهینه سازی فضا با عایق الاستومری

یک سیستم وقتی توسط عایق الاستومری عایقکاری میشود، آنگاه عایق الاستومری :

  • ظرفیت و اندازه تجهیزات مکانیکی را کاهش می دهد.
  • هزینه اولیه تجهیزات را کاهش می دهد.
  • فضای مورد نیاز برای تجهیزات را کاهش می دهد.
  • حداکثر بار الکتریکی مورد نیاز برای مصارف صنعتی و تجاری را کاهش می دهد.

 

۷-خاصیت ذاتی کند کنندگی تبخیر

عایق الاستومری بدون نیاز به غلاف اضافی در فضای بسته قابلیت بسیار بالایی در کند کردن تبخیر دارد. ممکن است این عایق ها برای کاربرد در فضای باز نیازمند غلاف باشند. غلاف گذاری مرحله دوم حفاظت در برابر رطوبت و بخار است.

مزیت دیگر عایق الاستومری انعطاف پذیری بالا، فیبری نبودن، متخلخل نبودن، مقاومت در برابر لرزش و شوک های دمایی بدون ترک خوردگی می باشد و نصب آنها نیازمند ابزار یا لباس خاصی نیست.

آنها می توانند پیش ساخته باشند یا به سادگی در محل اجرا ساخته شوند. در رنگ های سیاه، خاکستری یا سفید موجود هستند و می توانند به منظور زیباتر شدن رنگ آمیزی شوند. به شکل ورقه ای، لوله های یا سایر شکل های دلخواه قابل عرضه هستند که همین دلیل باعث صرفه جویی در هزینه های اولیه و سهولت نگهداری آنها می شود.

و در نهایت نصب آنها ساده و بی دردسر است.

 

انواع عایق الاستومری

عایق های الاستومری در دو دسته عایق حرارتی برودتی الاستومری و عایق صوتی الاستومری قرار می گیرند که هر کدام در اشکال مختلفی مانند عایق لوله ای، عایق رولی، عایق پنلی یا عایق صفحه ای تولید می شوند.

انواع عایق الاستومری گروه صنعتی لینکران - سازه پایدار الهیه

 

گروه صنعتی لینکران عایق های الاستومری تولیدی خود را بر اساس کاربرد و نوع شکل به اشکال زیر دسته بندی می کنند:

  1. عایق الاستومری حرارتی، برودتی و صوتی لوله ای
  2. عایق الاستومری حرارتی برودتی رولی
  3. عایق الاستومری حرارتی برودتی پنلی
  4. عایق الاستومری صوتی رولی
  5. عایق الاستومری صوتی پنلی

 

۱. عایق لوله ای الاستومری (حرارتی-برودتی و صوتی)

گروه صنعتی لینکران، اولین تولید کننده عایق لوله ای الاستومری با ویژگی حرارتی برودتی و صوتی در ایران می باشد. همچنین جدیدترین نوع عایق های الاستومری نیز به نام عایق اینسپایر نیز توسط لینکران تولید شده که رنگی بودن آن از بارزترین ویژگی هایش است. که آن ها را تبدیل به بهترین انتخاب جهت تفکیک لوله های رفت و برگشت تاسیساتی می کند.

 

عایق الاستومری لوله ای ساده

جهت نصب عایق لوله ای الاستومری ساده روی لوله ها باید آن را برش داد و از از چسب عایق الاستومری برای چسباندن آن استفاده کرد سپس برای اطمینان از اتصال، از نوار درزگیر الاستومری در محل اتصال لبه های عایق ها استفاده نمود.

برای آشنایی با برش و روش نصب می توانید ویدئو آموزش برش و ساخت انصالات عایق لوله ای را مشاهده نمائید.

 

عایق لوله ­ای باروکش پروتکت بلک

عایق لوله ای الاستومری با روکش پروتکت بلک دارای پوشش پلیمری برای محافظت از عایق در برابر ضربات مکانیکی، جهت عایق کاری سیستم های سرمایشی و گرمایشی، خطوط آب سرد و تهویه مطبوع برای صرفه جویی در مصرف انرژی و حفاظت در برابر چگالش مورد استفاده قرار می گیرد.

از مزیت‌های این نوع عایق می توان به تمیز کردن آسان مواد زائد مانند گردوغبار و چربی و… از روی آن، مناسب بودن برای استفاده در فضای باز به دلیل مقاومت بالا

در برابر اشعه UV خورشید، ضدآب و رطوبت بودن، محافظت از لوله ها در برابر رشد باکتری و قارچ اشاره کرد.

 

عایق لوله‌ای باروکش آلومینیوم

عایق الاستومری لوله ای باروکش آلومینیوم به دلیل مقاومت بسیار بالا در مقابل اشعه UV خورشید عموماً جهت عایق کاری لوله های سرمایشی و گرمایشی در فضاهای باز به کار می روند.

در محیط هایی که احتمال برخورد اشیا و ضربات مکانیکی به عایق زیاد است، از این عایق ها به دلیل انعطاف‌پذیری و مقاومت در مقابل پارگی استفاده می شود. این محصول در سه مدل با روکش به ضخامت‌های ۱۳۰ میکرون، ۱۷۰ میکرون و ۲۳۰ میکرون و به صورت ساده یا چسب دار تولید و ارائه می گردد.

 

عایق لوله‌­ای چاک‌­دار

در مواقعی که لوله‌کشی انجام‌شده باشد و امکان استفاده از عایق‌های لوله‌ای وجود نداشته باشد، برای عایق‌کاری این لوله‌ها باید از عایق‌های چاک‌دار استفاده نمود.

هر دو لبه درز این عایق‌ها به‌صورت چسب‌دار است که علاوه بر چسبندگی بهتر درز عایق، نیاز به تمیزکاری لبه‌ها را مرتفع می‌کند. همچنین چسب‌دار بودن لبه‌ها سهولت کار نصب و سرعت بیشتر عملیات نصب را در پی دارد.

 

عایق لوله ای رنگی

این نوع عایق طبق نیاز روز بازار و جهت سهولت اجرای پروژه ها برای اولین بار در ایران توسط گروه صنعتی لینکران طراحی و تولید شده است. عایق های لوله ای INSPIRE در عین زیبایی منحصر

 

 به فرد و ظاهر رنگی ، خواص مکانیکی ویژه تری نیز نسبت به انواع عایق لوله ای الاستومری ساده دارند. علاوه بر آن سبب سهولت در امر انبارداری نیز می شوند. همه رنگ های

عایق های لوله ای اینسپایر دوست دار محیط زیست هستند و

علاوه بر خواص هالوژن فری ، دارای گواهینامه کلاس C واکنش در برابر آتش هستند. از بارزترین ویژگی های عایق لوله ای قرمز و آبی میتوان به قابلیت تفکیک لوله های رفت و

 برگشت تأسیساتی اشاره نمود.

 

 

۲.عایق حرارتی برودتی رولی

عایق رولی جهت عایق کاری سطوح مختلف مانند مخازن و منابع، لوله هاى با سایز بالا، کانال ها، دیواره هاى داخلى و خارجى، انواع ساختمان ها، دیواره هاى دستگاه هاى

 تاسیساتى و… استفاده می شوند. انواع عایق های رولی حرارتی برودتی شامل عایق رولی ساده، عایق پشت چسب دار و عایق های روکش دار با روکش پروتکت بلک و آلومینیومی هستند که در این قسمت مهم ترین ویژگی های هر یک از عایق های حرارتی برودتی رولی را توضیح می دهیم:

عایق رولی ساده

جهت عایق کاری سیستم های سرمایشی و گرمایشی در فضاهای بسته از عایق الاستومری رولی استفاده می گردد که از ویژگی های این نوع عایق می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • مقاومت بالایی در برابر رطوبت، مواد شیمیایی و رشد قارچ و باکتری دارد.نصب و نگهداری آن بسیار آسان است.
  • در ضخامت ۶ تا ۵۰ میلی‌متر تولید می شود.
  • برای نصب آن ها از چسب مخصوص عایق و برای پوشش دادن درزهای ایجادشده، از نوار درزگیر الاستومری استفاده می شود.

عایق رولی با روکش آلومینیومی

عایق رولی با روکش آلومینیوم به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر تغییرات جوی، اشعه UV خورشید، ضربات مکانیکی و مواد خورنده، جهت عایق کاری تاسیسات ساختمانی در

فضاهای خارجی استفاده می گردد.

از عایق های رولی با روکش آلومینیوم جهت عایق کاری در سیستم های گرمایشی و تبرید و لوله های گرم و سرد و عایق کاری مخازن و کانال های هوا(گرد و چهارگوش)

استفاده می گردد.این عایق ها به دو صورت ساده و پشت چسب دار با ضخامت روکش ۱۳۰میکرون، ۱۷۰میکرون و ۲۳۰میکرون تولید و به بازار عرضه می شوند.

 

عایق رولی با روکش پروتکت بلک

عایق رولی با روکش پروتکت بلک یکی از انواع عایق های روکش دار است که برای استفاده در فضاهای خارجی جهت جلوگیری از ایجاد صدمات مختلف مانند صدمات ناشی

از تغییرات جوی و آب و هوایی که می توانند به عایق ها آسیب برسانند در عایق کاری سیستم های گرمایشی و تبرید، لوله های گرم و سرد و مخازن و کانال های هوا(گرد و چهارگوش)

مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع عایق ها به دو صورت ساده و پشت چسب دار تولید و به بازار عرضه می شوند که جهت اتصال و نصب نوع فاقد چسب عایق ها می توان از چسب عایق الاستومری و برای پوشاندن

درزها از نوار درزگیر الاستومری استفاده نمود.

 

عایق‌ رولی پشت چسب دار

جهت نصب آسان عایق و سهولت در امر عایق کاری، کاهش هزینه های نیروی انسانی و اطمینان از اتصال بی عیب و نقص عایق به سطح کانال و لوله می توان از عایق های رولی

پشت چسب دار استفاده نمود.

عایق های پشت چسب دار رولی جهت عایق کاری انواع مخازن، کانال های هوا، لوله های سایز بالا و … بدون نیاز به چسب مایع (چسب عایق الاستومری) به کار می‌روند.

عایق رولی رنگی

عایق های رولی اینسپایر ( INSPIRE ) برای اولین بار در ایران با تکنولوژی روز دنیا در گرید حریق استاندارد توسط گروه صنعتی لینکران تولید شده است.

ویژگی منحصر بفرد این عایق ها رنگی بودن آنهاست که می توانند مثلا جهت تفکیک لوله های رفت و برگشتی تاسیسات مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این ساختار خاص و فرمولاسیون ویژه ای در ساخت عایق های اینسپایر به کار رفته است که آن ها را به مناسب ترین گزینه  جهت استفاده در پروژه های با حساسیت بالا مانند صنایع پزشکی و دارویی ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ، پالایشگاه ها، صنایع پایین دستی نفت ، نیروگاه ها ، تأسیسات زیرزمینی و تونلی ، مترو و … تبدیل می کند.

 

 

 

۳. عایق حرارتی برودتی پنلی

عایق پنلی آلومینیومی لینکران (ISC)

از عایق های پنلی با روکش آلومینویم که به آن ها عایق های ISC هم می گویند جهت عایق کاری تاسیسات و فضاهای خارجی استفاده می شود.

عایق های پنلی روکش دار مقاومت منحصر بفردی در برابر ضربات مکانیکی، مواد خورنده، تغییرات جوی و اشعه UV خورشید دارند از این رو از تاسیساتی که تحت این شرایط عایق کاری می شوند نهایت محافظت را خواهند داشت.

عایق پنلی با روکش پروتکت بلک (ISC)

به منظور جلوگیری از ایجاد صدمات فیزیکی به تاسیسات و همچنین پیشگیری از صدمات ناشی از تاثیرات شرایط آب و هوایی در تاسیسات ساختمانی از عایق های پنلی روکش دار پروتکت بلک جهت عایق کاری استفاده می گردد.این عایق ها به دو صورت ساده و پشت چسب دار به بازار عرضه می شوند

 

 

 

 

۴. عایق صوتی رولی

عایق صوتی رولی ساده

از عایق های رولی صوتی جهت جذب صدا و کنترل صوت در ساختمان ها و تجهیزات مختلف استفاده می گردد. البته لازم به ذکر است که عملکرد کاهش سطح صوت در عایق های صوتی با

توجه به فرکانس منبع صوت متفاوت خواهد بود.

از آنجایی که عایق صوتی رولی ساده فاقد چسب است جهت اتصال و نصب آن نیاز به چسب عایق الاستومری خواهد بود.

عایق صوتی رولی موج دار (شانه تخم مرغی)

عایق صوتی شانه تخم مرغی هم به صورت رولی و هم به صورت پنلی وجود دارد. این نوع عایق به صورت کاملا تخصصی جهت جذب صدای بالا در ساختمان ها و تجهیزاتی که نیاز به کنترل صوت در آن ها وجود دارد،قابل استفاده است.

 

 

۵. عایق صوتی پنلی

عایق صوتی پنلی ساده (ISB)

این عایق به عنوان عایق صوتی با عملکرد جذب صدای بالا در ساختمان ها و تجهیزاتی که نیاز به کنترل صوت در آن ها وجود دارد استفاده می‌شود.

 

 

عایق صوتی پنلی موج دار (شانه تخم مرغی)(ISW)

عایق شانه تخم مرغی که به عنوان عایق الاستومریک صوتی شناخته می شود در جذب صدای بالا در ساختمان ها و تجهیزاتی که نیاز به

کنترل صوت در آن ها وجود دارد، عملکرد عالی و کاملا بهینه دارد.

 

عایق آکوستیک

عایق آکوستیک به عنوان عایق صوتی و قابل استفاده در کف ها ، دیوارها ، سقف ها و … با عملکرد جذب صدای بالا استفاده می شود.

عایق های آکوستیک تولید گروه صنعتی لینکران به علت مقاومت مکانیکی بالا ، دوام و استحکام بیشتری نسبت به سایر عایق های

تأسیساتی دارند و در زیرسازی های پروژه های ساختمانی و صنعتی قابل استفاده می باشند.

 

 

 

 

انواع برند عایق الاستومری

 

سالهاست که عایق های الاستومری به دلیل داشتن مزایا و ویژگی های منحصر به فرد، به عنوان بهترین نوع عایق های حرارتی برودتی و صوتی به شمار می آیند و این موجب شده است که در سراسر دنیا عایق های الاستومری جایگاه خود را در صنعت و ساختمان پیدا کرده و تولید کنندگان مختلفی در سراسر دنیا دست به تولید انواع محصولات عایق الاستومری با برندهای مختلف بزنند.

در حال حاضر بیشتر برندهای عایق های الاستومری موجود در بازار ایران، برندهای خارجی و وارداتی هستند که بسیاری از نمایندگی های موجود در ایران اقدام به تهیه و عرضه آن ها می نمایند اما به دلیل وارداتی بودن، این محصولات علاوه بر اینکه قیمت ثابتی ندارند از خدمات پس از فروش و ضمانت هم برخوردار نیستند. پس بهترین راهکار برای خرید و استفاده از عایق های الاستومری تهیه محصولات از یک برند داخلی و معتبر با محصولات با کیفیت در سطح محصولات جهانی است که علاوه بر داشتن صرفه اقتصادی از مزایای دیگری همچون خدمات پس از فروش، بیمه و گارانتی محصولات برخوردار باشد.

 

کارخانه تولید عایق های الاستومری برند لینکران

 

گروه صنعتی لینکران، تنها برند داخلی تولید کننده عایق های الاستومری در ایران است که به عنوان برترین برند تولید عایق الاستومریک از سوی وزارت صنعت و معدن انتخاب شده است و توانسته با اخذ گواهینامه های معتبر و استاندارد های ملی و بین المللی با بهره گیری از دانش پژوهشگران ایرانی موفق به تولید انواع محصولات عایق های الاستومری با کیفیت برابر با محصولات خارجی و قیمت مناسب ترشود تا صرفه خرید را برای مشتری به نفع استفاده از محصول تولید داخل رقم زند.

 

طی سالیان اخیر، پیشرفت های زیادی در زمینه تولید مواد اولیه عایق الاستومری (فوم الاستومریک) صورت گرفته که آن را برای مصارف خاص و سفارشی مناسب ساخته است.

پیشرفت عایق الاستومری در ایران

 

برخی از پیشرفت های عایق حرارتی برودتی و عایق صوتی الاستومری شامل موارد زیر است:

  • تولید فوم های غیر هالوژنی مناسب برای پوشش فولاد زنگ ناپذیر در دماهای بالا (تا ۲۵۰ درجه فارنهایت)
  • فوم های دما بالا برای کار در دمای تا ۳۰۰ درجه فارنهایت
  • وجود رنگ های متنوع که هزینه های مرتبط بر پرایمر و نقاشی در فضاهای بسته را کم می کند.
  • محصولات لمینت شده برای فضای باز یعنی جایی که عایق در معرض تابش اشعه UV، هوای آزاد و صدمات فیزیکی قرار دارد.

 

یکی از مهمترین خواص فوم الاستومری پیشرفت جدید آن به منظور امکان استفاده از مواد آنتی میکروبیال در ترکیب آن می باشد.

مجموعه گروه صنعتی لینکران و سازه پایدار الهیه

قیمت عایق الاستومری

قیمت عایق الاستومری ایرانی نسبت به برندهای خارجی عایق های الاستومری بسیار مناسب و مقرون به صرفه تر است این در حالی است که کیفیت محصولات تولید داخل کیفیتی برابر با نمونه ها و برندهای خارجی عایق های الاستومری است. از طرف دیگر شما با خرید داخلی علاوه بر کمک به چرخه اقتصاد از خدمات پس از فروش مانند مشاوره و راهنمایی نصب، گارانتی و بیمه محصولات، انجام خدمات عایق کاری و نصب توسط افراد متخصص و… بهره مند می شوید.

گروه صنعتی لینکران به عنوان تنها برند تولید کننده عایق های الاستومری در ایران، انواع عایق الاستومری را با قیمت و کیفیت عالی در اختیار پروژه ها و مشتریان قرار می دهد از آنجا که با توجه به نیاز پروژه ها و انتخاب مشتریان امکان تولید عایق های الاستومری در متراژ و ضخامت های متنوع طبق نیاز مشتریان وجود دارد، قیمت ها بسیار متفاوت و متنوع هستند از این رو جهت اطلاع از قیمت عایق های الاستومری صوتی و عایق های حرارتی برودتی و دریافت مشاوره برای انتخاب مناسب ترین عایق با توجه به نیاز خود می توانید با کارشناسان سازه پایدار الهیه که عرضه کننده انحصاری محصولات برند لینکران است در تماس باشید یا به صورت مستقیم از گروه صنعتی لینکران اقدام به تهیه محصولات مورد نظر خود نمائید.

 

نتیجه گیری

عایق الاستومری یکی از بهترین انواع عایق های حرارتی و برودتی و عایق های صوتی به شمار می آیند که  از مواد سلول بسته و انعطاف پذیر (EPDM) ساخته شده اند و به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای متعدد مانند مقامت بالا در برابر حرارت ، برودت ، گرد و غبار و مهم تر از همه آنها رطوبت و … به عنوان بهترین جایگزین انواع عایق های سنتی شناخته می شوند.

برندهای مختلفی از عایق های الاستومری در بازار موجود هستند که بیشتر آن ها برندهای وارداتی و خارجی هستند. تنها برند تولید کننده داخلی عایق های الاستومری برند لینکران است که تهیه انواع محصولات عایق الاستومری را از نظر صرفه اقتصادی و ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی تضمین می نماید که شاید در بسیاری از محصولات و برندهای خارجی امکان دست یابی به چنین مزایایی وجود نداشته باشد.

انواع مختلفی از عایق های الاستومری در کاربردها و اشکال مختلف توسط گروه صنعتی لینکران تولید و عرضه می گردند که می توانند در صنایع مختلف مانند صنعت ساختمان، پتروشیمی ، نفت ، خودروسازی ، کارخانه ها و … جهت عایق کاری تاسیسات و تجهیزات مورد استفاده قرار گیرند.

 

شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه عرضه کننده انحصاری محصولات نوین صنعت ساختمانی لینکران می باشد. محصولاتی از قبیل عایق الاستومری ، لرزه گیر و انواع ساپورت های پیش ساخته مدولار با برند لینکران، منحصرا توسط سازه پایدار الهیه به بازار صنعت و ساختمان عرضه میشود.

کارخانه لینکران، که بزرگترین خط تولید عایق الاستومری در ایران است. در شهرک صنعتی شمس آباد واقع است.  بازدید از خط تولید کارخانه، برای عموم آزاد است و می توانید جهت هماهنگی بازدید با شماره تلفن های مندرج در صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

نویسنده: مهندس پدرام بداقی

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *