دیتاسنتر یا مرکز داده متشکل از کامپیوتر های شبکه ای و ذخیره سازهایی است که سازمان ها جهت مدیریت، پردازش، ذخیره سازی و انتشار داده ها در مقیاس بزرگ، به آن نیاز دارند.

دیتاسنتر یا مراکز داده – center Data

معماری و طراحی زیرساخت های دیتاسنتر

فراتر از مسائل اساسی هزینه و مالیات، مکان و شرایط خاصی برای ساخت و کنترل یک مرکز داده حائز اهمیت هستند. که میتوان به این موارد اشاره کرد: موقیعت جغرافیایی، ثبات در آب و هوا، میزان لرزه های موجود و احتمالی، زیرساخت های مکانیکی و الکتریکی، دسترسی به انرژی و ارتباطات، کنترل دمای محیط سرور ها(پایین بودن دمای اتاق سرور)، سیستم اطفاء حریق و کنترل آتش و دود.

مشخصه های دیتاسنتر استاندارد

۱-ساختار فیزیکی ۲-سیستم های توضیع و کنترل برق ۳-سیستم های تهویه هوا ۴-سیستم های مدیریت هوشمند ساختمان ۵-سیستم های کنترل دستی فیزیکی ۶-سیستم های کنترل و اعالم و اطفاء حریق ۷-سیستم های پشتیبانو ساختار شبکه  ۸-تجهیزات امنیتی، مانند دیوار های آتش فیزیکی و نرم افزاری(پدافند غیرعامل)
و … به همین جهت برای چند مورد مهمی که اشاره شد میتوان از محصولات لینکران برای بهینه سازی، ایمنی، کاهش هزینه های تعمیرات نگهداری در دراز مدت، استفاده کرد.

معرفی و تعین کاربرد محصولات لینکران در مراکز داده

۱-سیستم دودبند و آتش بند: با به کارگیری آتش بند و دودبند های لینکران، میتوان تمامی بخش های مهم و حساس مراکز داده و اتاق سرورهای با ارزش های بسیار زیاد مالی و خطوط کابل های حیاتی را ایمن سازی کرد و در هنگام آتش سوزی، انتشار آتش و دود و حرارت را کنترل کرد و آسیب های احتمالی را بسیار کاهش داد.
۲-عایق الاستومریک حرارتی و برودتی: استفاده از این تیپ از عایق ها در ابتدا به کاهش نرخ انتقال حرارت در اتاق های سرور میشود و نیاز به انرژی جهت خنک سازی محیط کمتر میشود. فواید و مزایای دیگر این عایق ها در مسئله ی مهم مقاومت در برار جذب و انتقال رطوبت و همچنین مقاوت در برار آتش سوزی و شعله ور شدن می باشد که عایق های الاستوریک لینکران تمامی ویژگی های این تکنولوژی روز دنیا را دارد.
۳-سیستم ساپورت تاسیسات مدولار: امروزه در سطح اول تکنولوژی دنیا، از سیستم ساپورت های مدولار برای عبور دادن خطوط مکانیکال و الکتریکال استفاده میشود.
سیستم ساپورت تاسیسات لینکران با قابلیت مهندسی نصب آسان و مقاومت در برابر لرزه ها، مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی به دلیل گالوانیزه بودن این تجهیزات و همچنین قابلیت رگلاژ کردن سیستم، گزینه ی بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. که در قسمت های مختلف همانگونه که ذکر شد. (مانند ساپورت سینی کابل، خطوط کابل های انتقال داده، استفاده به عنوان استراکچر تجهیزات آی تی و …) قابلیت استفاده دارند.

نویسنده: مهندس سیوان عزیزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *