عایق حرارتی و برودتی مناسب برای سیستم های تأسیساتی

 

امروزه عایق حرارتی و برودتی مناسب برای سیستم های تأسیساتی در صنعت تأسیسات و ساختمان ، جایگاه بسیار ویژه­ ای نسبت به رقبای سنتی خود پیدا کرده ­اند . و در کوچکترین پروژه­ های ساختمانی تا عظیم ­ترین آن، انواع عایق­ الاستومری انتخاب اول مهندسین و کارفرمایان می باشد .

مزایای عایق های حرارتی و برودتی مناسب برای سیستم های تاسیساتی لینکران

 

 

 

مزایای عایق حرارتی و برودتی جدید

 

نوع جدید از عایق حرارتی و برودتی مزیت های فراوانی نسبت به سیستم عایق کاری حرارتی سنتی مانند پشم سنگ و پشم شیشه دارد .

به عنوان نمونه می توان به صرفه جویی در انرژی و هدر رفت کمتر انرژی ( که رسالت اصلی عایق های الاستومری می باشد ) اشاره کرد .

از دیگر مزایای عایق حرارتی و برودتی الاستوموری می توان به عدم خوردگی زیر عایق و عدم نفوذ حیوانات موذی در آن نام برد که سیستم عایق کاری سنتی در این زمینه نمره قبولی نمی­گیرد.

عایق های گروه صنعتی لینکران در آزمایش ها با ضریب هدایت حرارتی بین w/m.k) 0.036 -0.032) مقاومت حرارت بالاتری را در برابر پشم شیشه و پشم سنگ از خود به جای گذاشته است .

در همین راستا با محاسبات صورت گرفته در آزمایشگاه گروه صنعتی لینکران مشخص شده عایق های عایق حرارتی و برودتی الاستومری لینکران باعث صرفه جویی بین ۷۰ تا ۹۴ درصدی انرژی می شود که این عدد در عایق های سنتی مانند پشم شیشه و پشم سنگ در بالاترین مقدار خود بین ۴۵ تا ۵۰ درصد می باشد .

 

چگونگی انتخاب انواع عایق

 

اما در کنار توضیحات اولیه ، مطلبی که در استفاده از عایق های حرارتی الاستومری مناسب برای سیستم های تأسیساتی ، عایق دیوار ، عایق کف ، عایق صوتی و کلیه عایق های الاستومری لازم است بدانیم .

این است که چگونه میتوان از انواع عایق ها از قبیل پشم سنگ پشم شیشه ، پلی یورتان و الاستوموری به طور مناسب برای کارمان انتخاب کنیم ؟

پیدا کردن نوع مناسبی از عایق برای محلی که میخواهیم عایق کاری انجام شود .

با چند سوال اساسی شروع می شود :

 

چگونگی انتخاب انواع عایق حرارتی و برودتی از جنس فوم الاستومریک لینکران

نخست آن است که سیستم های تأسیساتی یا لوله­ هایی که می‌خواهیم از این نوع عایق ها در آن ها استفاده کنیم در چه دمایی کار می­ کنند ؟

 

به طور کلی ، سیستم‌های تأسیساتی که نیاز به انواع عایق های حرارتی و برودتی دارند به سه دسته‌ی دمایی تقسیم می‌شوند:

محدوده دما پایین که بین دمای (-۱۰۰°F – 60°F) می­ باشد مانند سیستم‌های تبرید و آب سرد چیلر و همچنین سیستم‌های سرمایش و گرمایش تجاری .

محدوده دما متوسط که بین دمای (۶۱°F – 600°F) می باشد مانند سیستم های شامل آب داغ و بخار ، لوله های انتقال در صنایع نفت و پتروشیمی و همچنین دودکش ها در صنایع مختلف .

محدوده دما بالا که بین دمای (۶۰۱°F – 1500°F) می­ باشد و شامل موتورهای تولید برق، توربین ها، کوره ها، ذوب آهن و … می باشد .

 

دومین نکته ای که باید به آن توجه ویژه داشت آن است که سیستم های تأسیساتی در محیط داخلی استفاده می شود یا خارجی ؟ و یا اینکه شامل هر دوی اینها می­شود ؟

همچنین مشخص کنید که آیا سیستم های تأسیساتی و عایق های حرارتی و برودتی نیازمند محافظت در برابر آب و هوا ، محیط و جوهای خورنده می باشد ؟ و یا همجواری و ارتباط با مواد شیمیایی را دارد یا خیر ؟

 

و سوال سوم آن است که آیا دمای محیط ثابت است و یا اینکه در بازه­ های زمانی مختلف دچار نوسان خواهد بود ؟

 

انتخاب انواع عایق حرارتی و برودتی الاستومری سازه پایدار الهیه مناسب برای سیستم های تأسیساتی

 

جدول انتخاب انواع عایق حرارتی و برودتی

 

لینکران در پاسخ به این دسته از سوالات جهت انتخاب انواع عایق با ضخامت مناسب جدولی تدارک دیده است . که در سه شرایط آب و هوایی و در یک محیط ایده آل عایق الاستومریک مناسب را پیش بینی کرده است .

گفتنی است در جدول زیر فقط دما و رطوبت محیط  ، مبنا قرار داده شده . و از مابقی فاکتورهای تاثیرگذار صرف نظر شده است .

 

جدول انتخاب انواع عایق حرارتی برودتی

جدول انتخاب انواع عایق حرارتی برودتی

انتخاب انواع عایق های حرارتی و برودتی لینکران در شرایط سخت

 

نویسنده : مهندس امید صادقی

عایق حرارتی الاستومری / 3-02188288551

 

شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه عرضه کننده انحصاری محصولات گروه صنعتی لینکران می باشد.

این شرکت همچنین با دارا بودن کادر فنی مجرب ، انبار خصوصی ، دپوی کامل محصولات و تجربه ی حاصل از تامین نیاز صدها پروژه ی

معتبر در اقصی نقاط ایران زمین می تواند خدمتی درخور شان مصرف کنندگان ارائه نماید .

تیم فنی و مهندسی گروه صنعتی لینکران آمادگی آن را دارد تا به سوالات شما در زمینه انتخاب عایق­ های حرارتی و برودتی مناسب برای سیستم های تأسیساتی ، عایق کف ، عایق صوتی و انواع عایق الاستومری پاسخ دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *