آشنایی بیشتر با ساپورت تأسیساتی مدولار

 

سیستم ساپورت تأسیسات مدولار که به تازگی جایگزین ساپورت سنتی شده است. جهت نگهداری بخش های مختلف تأسیساتی مانند کابلها و لوله کشی ها استفاده می شود. این نگهدارنده ها علاوه بر این که طول عمر تجهیزات را زیاد می کنند. سرعت نصب بالایی نیز دارند. این مقاله جهت آشنایی بیشتر با ساپورت تأسیساتی مدولار و جزئیات آن می باشد.

 

ساپورت تأسیساتی مدولار شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه

ساپورت مدولار چیست؟

تأسیسات در گذشته به وسیله ناودانی ها و نبشی ها و به صورت جوشکاری اجرا می شدند. که بسیار هزینه بر و از آن مهمتر زمان بر بوده است. علاوه بر آن کار تحویلی از نظر زیبایی نیز آنچنان تعریفی نداشته است. ضمن این که اصول مهندسی نیز در آن رعایت نمیشده است. ولی امروزه با به روز شدن تکنولوژی و فناوری های خاص صنعتی، تولید ساپورت تأسیسات مدولار برای استفاده در تأسیسات مکانیکی ، لوله کشی ها، سیستم های تهویه و … در دستور کار قرار گرفته است. گروه صنعتی لینکران از جدیدترین متدها برای تولید سیستم های تأسیسات مدولار استفاده میکند. پروفیل فولادی گالوانیزه از مهمترین مصالح لینکران جهت ساخت ساپورت مدولار است.

 

چرا ساپورت مدولار بهتر از ساپورت های قدیمی است؟

امروره با پیشرفت تکنولوژی مهندسین درصدد رفع مشکلات سیستمهای تأسیساتی قدیمی برآمدند و از پروفیل های فولادی گالوانیزه در تولید ساپورت های نوین استفاده می کنند. ساپورت های تأسیساتی نوین علاوه بر کم کردن هزینه های ساخت و نصب و صرفه جویی در زمان، استانداردهای مهندسی را نیز رعایت میکنند.

شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه از پرچم داران شرکتهایی در داخل ایران است که صفر تا صد محصول را در داخل کشور و با دستگاه های فوق پیشرفته تولید می کند.

 

مزایای سیستم ساپورت مدولار

  • زیبایی ظاهری به نسبت ساپورت های سنتی
  • نصب راحت و سریع برای کارگران
  • وزن سبک و حمل راحت
  • انعطاف پذیری در مقابل زلزله
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • استحکام تجهیزات
  • استانداردهای بین المللی
  • عدم نیاز به جوشکاری و سوراخکاری
  • نداشتن عیوب سیستم های قدیمی
  • جداسازی راحت قطعات
  • عدم نیاز به کارگران متخصص جوشکاری
  • افزایش کارآیی تجهیزات و عمر بالا
  • کم شدن هزینه های راه اندازی و نگهداری
  • عدم نیاز به رنگ و ضدزنگ به دلیل داشتن گالوانیزه

 

 

اجزای مختلف ساختمان

ساختمانها اجزای مختلفی دارند. و از بخش های سازه ای ، تأسیساتی و معماری ساخته می شوند. اجزای سازه ای که بار ساختمان را تحمل می کنند.فونداسیون،تیرها،ستونها و دیوارهای اصلی را تشکیل می دهند.تأسیسات ساختمان هم که معمولا برای انتقال انرژی و سیالات به کار می روند. مانند سیستم های تهویه و لوله کشی. اجزای معماری که غیرباربر هستند. شامل سقف های کاذب و دیوارهای جداکننده می باشند.

سیستم ساپورت تأسیساتی مدولار که در این مقاله به توضیح آن پرداختیم. در بخش تأسیسات ساختمان کاربرد دارد. و با اتصال به تأسیسات موجب نگهداری آنها می شود.

 

انواع ساپورت تاسیساتی

 

ساپورت سنتی

ساپورت های سنتی که در قدیم رواج داشته است. از سازه های فولادی مثل نبشی و ناودانی تیرآهن که با جوشکاری متصل میشوند. تشکیل می شود.

 

ساپورت پیش ساخته مدولار

ساپورت پیش ساخته تأسیساتی مدولار بدون نیاز به جوشکاری و با اتصال پیچ و مهره متصل می شوند. و هنگام زلزله به دلیل انعطاف پذیری بالا مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

 

کاربرد سیستم ساپورت مدولار نوین

  • سیستم‌های تهویه هوای مطبوع
  • لوله‌های سرمایشی و گرمایشی
  • کانال های هوا
  • لوله آب شهری
  • لوله فاضلاب
  • لوله گاز

 

سیستم ساپورت مدولار سبک

سیستم ساپورت مدولار سبک همانطور که از نامش پیداست برای تأسیسات سبک قابل اجرا هستند. ورقه های این سیستم ضخامت کمی دارند. و در شبکه های لوله کشی آب ، کانال های هوا و سیستم های تهویه کاربرد دارند.

 

سیستم ساپورت مدولار متوسط

سیستم ساپورت تأسیساتی مدولار با باربری متوسط جهت استفاده در تأسیسات متوسط و نسبتا سنگین طراحی می شود.این ساپورت ها در سیستم های سرمایشی و گرمایشی و تأسیسات الکتریکی کاربرد دارند.

 

طراحی مهندسی سیستم ساپورت مدولار

ساپورت های سنتی از قوطی و ناودانی و … تشکیل شده اند. و برای وصل شدن از جوشکاری استفاده می شود. از این رو استحکام کمتری دارند. ولی در روش مدرن ساپورت گذاری از پیچ و مهره برای اتصال ساپورت ها استفاده  می شود. به همین دلیل محکم تر بوده و با انعطاف بالا در برابر زلزله نیز مقاوم هستند. علاوه بر آن پیشرفته بودن این قطعات به دلیل استفاده از نرم افزارهای طراحی مهندسی و ساخت سازه ها می باشد.

 

عدم نیاز به جوشکاری در ساپورت نوین

سازه‌های پیچ و مهره‌ای از سایر سازه‌ها بهتر هستند. چرا که دارای استانداردهای مهندسی هستند. اتصالات ساپورت مدولار یکپارچگی بیشتری دارند و با انعطاف پذیری بالا در برابر زلزله مقاوم هستند. در حالی که اتصالات جوشکاری، در مقابل زلزله محکم نیستند.

سازه‌هایی که با جوشکاری اجرا می‌شوند، علاوه بر مسئله زمان بر بودن اجرای پروژه، کیفیت لازم را با توجه به استفاده از دستگاه‌های جوش غیراستاندارد و عدم وجود جوشکاران ماهر و متخصص ندارند.

 

افزایش عمر تجهیزات با ساپورت مدولار نوین

در سیستم ساپورت مدولار نوین از بست‌ عایق‌دار جهت اتصال تجهیزات استفاده می گردد و بدین شکل از سروصدا و لرزش جلوگیری می شود. در روش سنتی از گاید استفاده میشده است. که باعث بروز اصطکاک فلزها و لوله ها می شود. و موجب کم شدن عمر تجهیزات می شود. در تأسیسات مدولار اسلایدر به کمک می آید. و حرکت لوله ها را روی سیستم روان تر می کند. علاوه بر آن نیروی وارده بر ساپورت نیز کمتر می گردد.

سیستم های ساپورت سنتی وزن سازه را زیاد می کند. و به دلیل نداشتن روکش گالوانیزه باید از ضدزنگ استفاده شود. که علاوه بر زمان بر بودن هزینه بر نیز هست. ولی سیستم های نوین مقاومت بالایی در برابر زندگ زدگی دارند و هزینه بر نیستند.

 

انواع اتصالات در سیستم ساپورت مدولار

مواد اولیه در تولید ساپورت بسیار اهمیت دارند. قطعات گالوانیزه بسیار پراستفاده هستند. که هم در برابر خوردگی مقاوم هستند. و هم زیبایی ظاهری دارند. ضمن این که محصولات استیل و آهنی خیلی اقتصادی نیستند.

 

انواع سیستم ساپورت تأسیساتی مدولار - شزکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه

 

سخن پایانی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تجهیز شدن دستگاه ها، سیستم ساپورت مدولار نیز رو به پیشرفت است. متخصصین لینکران دستاوردهای خوبی در این زمینه کسب کردند و با کیفیت ترین محصولات را با به روز شدن تجهیزات روانه بازار می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *