کاربرد عایق الاستومری در بیمارستان ها و مراکز درمانی

عایق الاستومری از مهمترین مصالح ساختمانی سالهای اخیر،طرفداران زیادی در پروژه های ساختمانی ، مسکونی و صنعتی دارد.

از عایق های الاستومری برای جلوگیری از گرما و سرما و همچنین انتقال صدا استفاده می شود.

کابردهای مختلف عایق های الاستومری را میتوان در ساختمان های مسکونی ، صنایع ، فضاهای درمانی ، آزمایشگاه ها، تأسیسات ، موتورخانه ها، کارخانه ها و … مشاهده نمود.

توضیحات مفصلی درباره انواع عایق الاستومری رولی ، عایق لوله ای الاستومری ، عایق صوتی و … در مقالات قبل ارائه دادیم. و در این مقاله کاربرد عایق در پروژه های بیمارستانی را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

کاربرد عایق الاستومری در بیمارستان ها

 

آنچه در این مقاله می خوانیم:

پروژه های بیمارستانی ; مهم و تأثیرگذار

با توجه به اهمیت درمان در زندگی بشر، قاعدتا پروژه های بیمارستانی نیز مهمتر از سایر پروژه ها می باشد. از این رو نیازمند رعایت استانداردهای بین المللی در زمینه ساخت و ساز هستند.

راندمان کاری و ارتقای مراقبت های پزشکی مستلزم موارد زیادی هستند که رضایتمندی کادر درمان، مراقبت بهداشتی بیماران،کاهش هزینه ها،نتیجه دادن خدمات و ذخیره انرژی را میتوان از مهمترین آنها به شمار آورد.

طراحی و استفاده از تجهیزات تأسیساتی برای سیستم های تهویه هوا ، تأمین و انتقال آب و هوای گرم و سرد تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و موتورخانه بیمارستان، ضامن عملکرد واحد ساختمانی درمانی خواهد بود.

 

عایق های الاستومری مورد استفاده در پروژه های بیمارستانی

کاربرد عایق های الاستومری لینکران برای اتصالات ، کانال های هوا ، خطوط لوله و … می باشد. همچنین این عایق ها دارای گرید B آتش بوده و جهت جلوگیری از بروز حریق در بیمارستان ها به کار می روند.
از طرفی با توجه به جاذب صدا بودن عایق های الاستومری میتوان از آنها برای عایق نمودن فضاهای مختلف بیمارستان استفاده نمود.

بیمارستان ها و مراکز پزشکی برای رفاه جوامع ما حیاتی هستند. نجات جان انسان ها به تجهیزات و تجهیزات پزشکی پیشرفته بستگی دارد. انتخاب، نصب و نگهداری عایق می‌تواند تأثیر زیادی بر عملکرد بلندمدت و تمیزی یک سیستم مکانیکی در بیمارستان‌ها، امکانات پزشکی و ساختمان‌های مراقبت‌های بهداشتی داشته باشد.

همچنین این عایق ها چنان خواص صوتی دارند که میتوان از آنها به عنوان پوشش سیستم های HVAC و کانال های هوا استفاده نمود. عایق های الاستومری میتوانند صدای سیستمو ارتعاشات ناشی از کانال ها و موتورها را کم نمایند. و این مسئله سبب مراقبت بهداشتی صوتی فضاهایی که بروز نویز یک مشکل می باشد، می شود.

 

عایق الاستومری چگونه سبب جذب صدا در بیمارستان می شود؟

از آنجا که بیمارستانها به دلیل درهم آمیختن سر و صدای کارکنان، بیماران ، تجهیزات و سیستم های مکانیکی و الکتریکی، مکان های پر سرو صدایی هستند.لازم است تا مهندسین جهت کاهش صدا و برقراری آرامش در بیمارستان از عایق الاستومری صوتی استفاده نمایند.

 

عایق الاستومری چگونه سبب جذب صدا در بیمارستان می شود؟

 

واکنش عایق الاستومری به امواج صوتی، با تبدیل نمودن انرژی صوتی به حرکت می باشد. این پاسخ، فوم الاستومری را به یک تضعیف کننده صدای عالی در محدوده فرکانس پایین تا متوسط ​​تبدیل می کند که در یک سیستم مکانیکی بیشترین مشکل را دارد. بهترین عملکرد صوتی فوم الاستومری بین ۱۲۵ هرتز تا ۵۰۰ هرتز است، اگرچه تا ۱۰۰۰ هرتز نیز موثر است.

 

گروه صنعتی لینکران تولید کننده مصالح مورد نیاز بیمارستان ها

گروه صنعتی لینکران تنها برند داخلی تولید کننده عایق های الاستومری است که انواع مختلف عایق های الاستومری با ضخامت و طول های متنوع را متناسب با نیاز و انتخاب مشتریان با مناسب ترین قیمت تولید و عرضه می نماید. از این رو جهت اطلاع از قیمت عایق های الاستومری صوتی و عایق های حرارتی برودتی و دریافت مشاوره برای انتخاب مناسب ترین عایق با توجه به نیاز خود می توانید با کارشناسان گروه صنعتی لینکران مستقر در دفتر مرکزی شرکت سازه پایدار الهیه در ارتباط باشید.

 

نمونه پروژه های بیمارستانی لینکران

لینکران تولیدکننده و تأمین کننده عایق الاستومری پروژه های مختلفی در اقصی نقاط ایران و خاورمیانه می باشد.
که از میان آنها میتوان به بیمارستان های برکت ، خاتم الانبیا ، آتیه ۲ ، چشم پزشکی نور ، فیروزآبادی ، محب کوثر و … در تهران ، پارس در رشت ، چشم پزشکی نور در البرز ، دکتر بهشتی در شیراز ، حضرت قائم در مشهد ، ابوالخصیب و الزبیره در بصره عراق و …. اشاره نمود.

 

گروه صنعتی لینکران تولیدکننده عایق های الاستومری صوتی ، حرارتی و برودتی

 

برای دریافت اطلاعات و مشاوره با کارشناسان بخش فروش بیمارستانی لینکران، با ما در تماس باشید.

 

نویسنده : مریم نظری پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *